Facebook Badge

Ido Samuel's Profile Ido Samuel's facebook profile עידו סמואל מאמן אישי למסחר בשוק ההון

יום רביעי, 11 בפברואר 2009

איך מבצעים שורט באופציות?הסיכון הכרוך בכך? וכיצד לנצל שוק יורד לרווחים !


מבחינה טכנית - ביצוע של שורט (מכירה בחסר) נעשה בדיוק כפי שנעשה מימוש רווחים – על ידי פקודת מכירה רגילה. מערכות המסחר יודעות לזהות כי אנו מוכרים, נכס שאינו בבעלותנו ויתריעו על כך.

מכירה בחסר של אופציות מעו"ף דורשת ביטחונות, כיוון שאנו חשופים בעצם להפסד בלתי מוגבל. חישוב הביטחונות נעשה על פי 44 תרחישים אשר קבעה הבורסה באופן גורף לכל חברי הבורסה. ישנם חברי בורסה אשר דורשים מקדם ביטחון נוסף. גובה הביטחונות אשר יידרשו במידה ונבצע מכירה בחסר, היא בסביבות 10,000 ש"ח לאופציה סביב הכסף, כאשר ככל שמתרחקים מהנקודה בה נמצא המדד (הכסף), הביטחונות הולכים יורדים אך הם עשויים לגדול בתרחיש מסוים.

הסיכון בשורט הוא הפסד תיאורטי אין סופי, כאשר מקסימום הרווח הוא התקבול המיידי המתקבל מהמכירה, אליו ניתן להגיע רק בפקיעת האופציות. השימוש במכשיר השורט הוא מסוכן ביותר ונדרש ידע רב לפני השימוש בו. ניתן להשתמש במכשיר בצורה סולידית בתוך אסטרטגיה מסוימת המשלבת קניות של אופציות בנוסף לשורט, אז הסיכון יורד לרמה סבירה וידועה מראש. חשוב להדגיש שהשימוש בשורט שלא באסטרטגיה הוא מסוכן ביותר ורצוי ללמוד טוב את התחום לפני שמתנסים בו.

**חשוב לציין כי תחום המסחר בנגזרים מוגדר כבעל סיכון מיוחד, ואינו מומלץ למשקיעים חסרי ניסיון וידע. יש לרכוש השכלה מתאימה טרם ביצוע כניסה לשוק תנודתי כמו זה.


כיצד ניתן לנצל מימושים ושוק יורד להפקת רווחים?

אופציות המעו"ף (מכשירים עתידיים ופיננסיים), הם אחת האלטרנטיבות באמצעותן ניתן
לנצל שוק יורד להפקת רווחים.

מחירי אופציות המעוף מושפעים מנכס הבסיס (מדד ת"א 25) ומסטיית התקן (תנודתיות המדד ותנודתיות האופציות) וכמובן מערך הזמן. ערך הזמן הוא השולי ביותר וערך התנודתיות (סטיית התקן), היא הפקטור המשפיע ביותר על מחיר האופציות.

בשוק יורד סטיית התקן נוטה לעלות (או לפחות לא לרדת) והמסחר באופציות הופך לפשוט יותר. ניתן לרכוש אופציות מסוג "פוט" או למכור חוזים כאלטרנטיבת השקעה לתעודות סל בשורט או כל מכשיר פיננסי אחר.

היתרונות הגלומים בשוק המעו"ף הינם אפשרות לרווחים גדולים יותר והסחירות הרבה שנותנת אפשרויות מימוש מהירות ויעילות.

חשוב לציין שההשקעה באופציות מעוף היא ביחס סיכון גבוה ויש לרכוש השכלה בנושא בטרם השקעה או מסחר בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה